Retour sommaire.

logoperso.jpg (28315 octets)

LOCALISATION DE L'AXE DES POINTS D'ATTACHE AVANT.
FRONT ATTACHMENT POINT LOCATION.
Edition 04/01



empilage.jpg (158025 octets)

- Empilez les ferrures triangulaires en aluminium, de la plus petite à la plus grande, et alignez-les avec un foret de Diamètre 10 mm. Le décalage des bords des ferrures est normal.
- Put all triangular aluminium plates on top of each other, from the smallest to the biggest one and align them with a 10 mm diameter drill through their 10 mm diameter hole. The edges of these plates must not be aligned in order to follow the fuselage side shape.

- Sous le rebord du cockpit, à l'avant de C3, poncez les éventuels congés de résine pour pouvoir plaquer correctement les ferrures, en prenant garde de ne pas entailler le renfort en carbone UniDirectionnel.
- Underneath the fuselage side spar, in front of N° 3 frame, abrade if necessary the blending radius in order to install properly the aluminium plates ; watch out not to cut the unidirectional carbon fiber of the fuselage.

- Posez l'empilement de ferrures, toujours alignées avec le foret, contre le rebord du fuselage :
            - à 5 mm de l'avant de C3.
            - avec l'axe situé 55 mm en dessous du bord supérieur cabine.
- Thanks to the drill, place the aluminium plates against the side of the fuselage so that :
            - there is a 5 mm gap in front of N°3 frame,   
            - the drill is 55 mm below the upper part of the cabine compartment.

- La ferrure la plus grande est contre le fuselage, la plus petite à l'intérieur de la cabine.
- The biggest plate is against the fuselage and the smallest towards the inside of the cabin.

- Percez alors le flanc de fuselage D 10mm, puis démontez l'ensemble.
- Counterdrill the 10 mm diameter hole trhough the fuselage and remove all aliminium plates.


Retour sommaire.